Rimmel jest brytyjskim przedsiębiorstwem o długiej tradycji wyspecjalizowanym w kosmetykach założonym w Londynie w 1820 roku przez Francuza Gerarda Rimmela perfumiarza z zawodu. Dzięki jego pionierskim - niekonwencjonalnym jak na owe czasy marketingowym sposobom udało mu się rozbudować markę.
Międzynarodowy rozgłos producent zdobyła po kierunkiem jego synów pod koniec XIX wieku, m.in. Dzięki rozbudowaniu asortymentu o kosmetyki do pielęgnacji twarzy, a w tym makijażu wraz z maskarą na czele. Takie produkty początkowo znajdujące z reguły popyt w branży filmowej przyniosły firmie Rimmel London stale rosnącą popularność.
Od momentu wykupienia marki przez Koncern Coty w 1996 roku oblicze i asortyment firmy nieco się zmieniły, pojawiły się za to akcenty promujące brytyjskość, a w szczególności londyński styl. Do sukcesu przyczynił się na pewno fakt, że twarzą firmy stała się urzekająca i jeszcze bardziej słynna supermodelka Kate Moss.
aktualnie serca wielu potencjalnych klientek w imieniu Rimmel London zdobywa dość niekonwencjonalna Rita Ora, brytyjska piosenkarka, modelka i aktorka w jednym. W asortymencie producenta znajduje się obecnie pełna paleta kosmetyków należących do szpalt: makijaż, pielęgnacja i włosy, które są z reguły adresowane do młodego pokolenia damskiej płci.
Jednym z ostatnich towarów z sukcesem wylansowanych przez Rimmel London jest niezwykle trwała pomadka „Provocalips", która według reklamującej ją obietnicy eksponuje się opornością na pocałunki w okresie 16 godzin i ponadto nie brudzi!
Takie parametry ma ona zawdzięczać specjalnej formule dwóch warstw: po naniesieniu specjalnym aplikatorem właściwej barwiącej pomadki i odczekaniu 60 sekund pomadkę należy utrwalić specjalnym bezbarwnym błyszczykiem.
Swą pełną niekoniecznie tradycyjnego uroku twarz reklamie pomadki użyczyła Georgia May Jagger. Charakterystyczna twarz Jagger wydajnie zwracała uwagę na produkty Rimmel London też w innych kampaniach reklamujących m.in.
matujące podkłady i sławną maskarę.