Choć (teoretycznie) żyjemy w kulturze obrazkowej, świat wirtualny (jednak) treściami stoi. Internet, szczególnie branża e-commerce, jest wypełniony tekstami, które konkurują o uwagę odbiorców i wyszukiwarek. Z założenia każdy opis produktu, artykuł na blogu i post w social mediach powinien być oryginalny, nieść cenne treści, jakich nie odnajdzie się nigdzie indziej. W praktyce rzadko się zdarza, aby słowa w sieci niosły wyjątkową wartość. Jednocześnie w formie, jak i w przekazie treści przybierają na ogół postać kalki. „Kopiuj-wklej" z kosmetyczną zaledwie korektą, mającą maskować oczywistą „inspirację".
W książce SEOrigami autor pokazuje, że także w internecie można pisać i komunikować się unikatowo, oryginalnie. Co więcej, udowadnia, że nie jest to działanie bezcelowe. Iż pod względem finansowym po prostu warto, wręcz należy tak właśnie robić. Poradnik został podzielony na dwie części. Pierwsza skupia się na tym, czym jest unikatowość („również dla Google"), dlaczego oryginalność treści jest ważna, które firmy nad wyraz o nią dbają i jak można ją wykorzystać u siebie, w swym sklepie. Część druga oferuje gotowe techniki i schematy, usprawniające wdrażanie unikatowości w rozmaitych sferach naszych działań.
Tytuł SEOrigami. Sztuka pisania wyjątkowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania) Autor Piotr Kaleta Wydawnictwo Helion EAN 9788328388338 ISBN 9788328388338 Kategoria Nauka i technika\Informatyka ilość stron 136 Rok wydania 2022 Oprawa Miękka Wydanie 1