Jak niemało innych drogich stylizacji z wyższej półki pachnidła marki Paco Rabanne niemało łączy ze światem mody i Paryżem. Paco Rabanne, właściwie Francisco Rabaneda-Cuervo, z pochodzenia Baskijczyk, z początkiem ostatniej wojny znalazł schronienie wraz z matką w Paryżu.
Dość szybko odnalazł tam trafne drzwi do świata Haute Couture, po części dzięki swojej matce krawcowej z zawodu, a po części dzięki umiejętności rysowania, czym dorabiał sobie w czasie studiów architektury u Givenchy i innych projektantów mody.
Pierwszą własną kolekcję zaprojektował w 1966 roku, która okazała się być pokaźnym sukcesem. Zasłynął on m. In. Z kostiumów dla Jane Fondy w filmie „Barbarella". Firma wywodzącą się od jego imienia ekspresowo uzyskała popularność i odergrała istotną rolę w kształtowaniu stylu lat sześćdziesiątych.
W Paryżu dom mody Paco Rabanne znany był z prowokacji na pokazach mody, które stale jako pierwsze odbywały się z towarzyszeniem muzyki i nieraz przypominały szczegółowo przygotowane przedstawienia. Osobiste zainteresowania Rabanne futuryzmem znalazły przeniesienie w jego projektach ciuchów, do których realizacji stosował często niekonwencjonalne materiały, jak metale, plastik i papier.
Pomysł, który się wtedy narodził, na sukienkę naszywane metalowe aplikacje, stał się swego typu jego ulubionym tematyką, który do dziś pojawia się w kolejnych kolekcjach. Po energicznym nowoczesnym początkowym okresie Rabanne zaczął się w miarę upływu lat wycofywać z energicznego udziału z interesu, by po latach powrócić z nową pasją dla perfum...!
Black XS to szczególnie udana kreacja kobiecych perfum, której przypisuje się charakter kwintesencji kobiecości. Szczególnym polem do popisu okazały się jednak być dla Rabanne pachnidła męskie, jak One Milion i Invictus.
Wszystkie serie obejmujące każdorazowo także perfumowane kosmetyki wspaniale sprzedają się i znalazły szczególnie pozytywny oddźwięk za unikatową oryginalność i jakość. Symbolizują to już ich ekstrawaganckie flakony, które mają charakter obiektów kolekcjonerskich.
Black XS to utrzymany w konwencji stylistycznej rockowej okrągły fioletowy flakon ze szklaną subtelną różą i metalicznym napisem. One Milion to ni mniej ni więcej jak złota sztabka, w trakcie gdy Invictus to platynowe trofeum.