Zarządzanie treścią. strategie i narzędzia - marki Helion

chwilowy brak towaru

  • Producent: Helion
  • Kategoria: Biznes, ekonomia
  • ISBN: 9788328331211
  • Oprawa: miękka
  • Autor: Meghan Casey
  • Wydawnictwo: Helion
  • Ilość stron: 230
  • Rok wydania: 2017
Strategia zarządzania treścią zezwala na przekazywanie adekwatnych treści we właściwym czasie, we właściwej formie i z właściwych powodów. Nieraz stanowi to warunek powodzenia przeróżnych przedsięwzięć i jest niezbędnym elementem taktyki przedsiębiorstw. Przemyślana strategia jest szczególnie cenna w marketingu, projektowaniu cyfrowym i wszystkiego rodzaju komunikacji — to jasne dla każdego, kto miał do czynienia z kiepsko opracowanymi, nieuporządkowanymi i właściwie bezużytecznymi publikacjami. Na szczęście optymalnego zarządzania treścią można się nauczyć.

Trzymasz w ręku idealny przewodnik, który pokaże Ci, jak samodzielnie opracować strategię zarządzania treścią. Po tej lekturze zaczniesz momentalnie czerpać potrzebne dane ze statystyk strony i testów użytkowników. Dowiesz się, jak zdiagnozować przyczyny problemów z materiałami do publikacji. Sprawnie przygotujesz się do tworzenia ulepszonych treści i zobaczysz, jak i komu można je przekazywać. W tej książce opisano mnóstwo służących do tego narzędzi. Do Ciebie należy dobór, które z nich warto wykorzystać albo przystosować do Twoich oryginalnych potrzeb!

Najważniejsze zagadnienia omówione w książce:
  • korzyści z przyjęcia właściwej strategii zarządzania treścią
  • metody diagnozowania popełnianych błędów
  • metody współdziałania z otoczeniem biznesowym podczas określania najlepszej strategii
  • tworzenie strategii i planowanie mierników jej sprawności
  • skuteczne wdrażanie strategii
Udostępniane treści to zasób strategiczny. I tak także nimi zarządzaj!
Meghan Casey — jest ekspertką w dziedzinie zarządzania treścią. Zagadnieniami związanymi z przekazem i komunikacją zawodowo interesuje się od 1996 roku, od lat zajmuje się także strategią zarządzania treścią w agencji reklamowej Brain Traffic. Pomaga klientom w rozwiązywaniu nieprzystępnych problemów związanych z publikacją treści w internecie. Jest znaną i cenioną trenerką w tej dziedzinie i niejednokrotnie wygłasza prelekcje na przeróżnych konferencjach.
Spis treści
  • Podziękowania (xvii)
  • O autorce (xix)
  • Opinie o książce "Zarządzanie treścią. Strategie i narzędzia" (xx)
  • Przedmowa (xxii)
  • Wprowadzenie (xxiv)

I. ZAPEWNIJ SOBIE BUDŻET I POPARCIE

1. Określ problemy i szanse (5)

  • Zorientuj się, co jest nie tak z Twoimi materiałami (6)
    • Sformułuj hipotetyczne przyczyny problemów (6)
    • Wybierz metody (7)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 1.1. Arkusz audytu (8)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 1.2. Superprosty test użytkownika (9)
    • Eksperymentuj (10)
  • Nie zapominaj o ludziach i procesach (12)
  • Przekształć problemy w szanse (13)
  • Gotów? To idziemy dalej (14)

2. Przekonaj liderów i zdobądź zasoby (15)

  • Myśl jak przedsiębiorca (16)
  • Policz (utracone) możliwości (16)
    • Oblicz ryzyko (18)
    • Weź pod uwagę koszty niefinansowe (19)
  • Zbuduj swoją argumentację (19)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 2.1. Przygotowywanie prezentacji projektu. Pakiet podstawowy (20)
    • Roszczenie (21)
    • Podstawy (21)
    • Uzasadnienie (21)
    • Wsparcie (21)
    • Operator modalny (22)
    • Przeciwdowód (22)
    • Prośba (22)
  • Gotów do działania? (23)

II. PRZYGOTUJ SIĘ NA SUKCES

3. Pozyskaj interesariuszy (27)

  • Role i typy interesariuszy (28)
    • Role (28)
    • Typy (29)
  • Twoi interesariusze (30)
    • Wylicz i skategoryzuj (30)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 3.1. Macierz interesariuszy (31)
    • Szlifuj swoje podejście (31)
  • Utrzymywanie zaangażowania interesariuszy (34)
  • Wszyscy na pokład (34)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 3.2. Plan zarządzania komunikacją (35)

4. Ustal i uzgodnij cele projektu (37)

  • Zastaw stół (38)
    • Ludzie (38)
    • Plan (39)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 4.1. Plan sesji uzgadniania celów (41)
    • Partnerzy (41)
  • Jasny start (42)
    • Podejmowanie decyzji przez grupę (42)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 4.2. E-mail zapoczątkowujący projekt (43)
    • Podstawowe zasady (44)
    • Słuchanie moderacyjne (45)
    • Zrozumienie konsensusu (46)
  • Zgodni i gotowi (46)

5. Uruchom projekt (47)

  • Przygotowanie (48)
    • Załóż projekt (48)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 5.1. Lista przygotowań do projektu (48)
    • Dopilnuj, aby wszyscy się rozumieli (50)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 5.2. Plan zarządzania projektem (50)
  • Planowanie (54)
    • Harmonogramy (54)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 5.3. Szczegółowy harmonogram (57)
    • Budżet (57)
  • Praca (58)
    • Raporty statusu (58)
    • Kamienie milowe i cotygodniowe narady (59)
  • Biegnij, projekcie, biegnij (60)

III. KOP I WYGARNIAJ

6. Zrozum swoje środowisko biznesowe (65)

  • Dochodź przyczyn (66)
    • Czynniki wewnętrzne (66)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 6.1. Makieta modelu biznesowego (67)
    • Czynniki zewnętrzne (70)
  • Zgromadź dane (72)
    • Rozmowy z interesariuszami (72)
    • Planowanie rozmów (72)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 6.2. Przewodnik do rozmowy z interesariuszem (73)
    • Porządkowanie wywiadu (73)
    • Przeprowadzanie wywiadów (74)
    • Przegląd dokumentacji (75)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 6.3. Zeszyt odkrywczych spostrzeżeń (77)
  • Otwarty na biznes (77)

7. Poznaj swoich odbiorców i użytkowników (79)

  • Co chcesz wiedzieć i zrozumieć? (80)
    • Badania rynku a badania użytkowników (80)
    • Pytania i luki (82)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 7.1. Macierz zrozumienia użytkownika (83)
  • Twoje podejście do badań użytkownika (84)
    • Ocena apetytu (84)
    • Proponowanie podejścia (85)
    • Przeprowadzanie badań (86)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 7.2. Zadania na warsztat badania użytkowników (90)
  • Miło was poznać, użytkownicy (91)

8. Zapoznaj się ze swym przekazem (93)

  • Krajobraz treści (94)
    • Zrób listę (94)
    • Udokumentuj detale (96)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 8.1. Lista krajobrazu treści (97)
    • Zwizualizuj ekosystem (98)
  • Migawki tworzyw (99)
    • Wykazy (101)
    • Audyty treści (103)
    • Mapy treści (105)
    • Testy użytkownika (106)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 8.2. Przykładowe testy użytkownika (108)
  • Rzetelność przekazu (108)

9. Przyjrzyj się, jak planowana i realizowana jest praca (109)

  • Problemy z rolami i odpowiedzialnością (110)
    • Jakich problemów wypatrywać? (110)
    • Jak diagnozować i dokumentować problemy? (113)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 9.1. Arkusz czasu pracy (114)
  • Problemy z planowaniem i procesem (114)
    • Jakich problemów wypatrywać? (115)
    • Jak odkrywać i dokumentować problemy? (116)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 9.2. Ćwiczenia na warsztaty planowania i procesów (117)
  • Planowanie, ludzie, procesy: sprawdzenie (119)

10. Złóż to wszystko w jedną całość (121)

  • Przygotowanie uzgodnionej wizji strategii (122)
    • Uporządkuj swoje odkrycia pod kątem klarowności i możliwości podjęcia działania (123)
    • Analizuj i wydobywaj wnioski (128)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 10.1. Uzgodniona wizja strategii. Dokument wstępny (128)
  • Dochodzenie do części strategicznej (130)
  • Diagnoza: mamy to! (131)

IV. SFORMUŁUJ SWOJĄ STRATEGIĘ

11. Stwórz kompas przekazu (135)

  • Typy projektów (136)
    • Funkcja (136)
    • Platforma (137)
    • Podzbiór (138)
  • Deklaracja podstawowej strategii (138)
    • Jak wygląda deklaracja podstawowej strategii? (139)
    • Jak sformułować deklarację podstawowej strategii? (141)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 11.1. Deklaracja podstawowej strategii Mad Lib (142)
  • Ramy przekazu (143)
    • Jak wyglądają ramy przekazu? (143)
    • Jak opracować ramy przekazu? (145)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 11.2. Szablon ram przekazu (146)
  • Wytycz szlak (146)

12. Zdecyduj, jak będziesz mierzył sukces (147)

  • Podejmowanie decyzji, co mierzyć (148)
    • Definiowanie kilku pojęć (148)
    • dobór miar (149)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 12.1. Prezentacja "dane was wyzwolą" (150)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 12.2. Arkusz modelu heurystycznego (151)
    • Łączenie wszystkiego razem (155)
  • Pomiar wydajności przekazu (156)
    • Udokumentuj sprawność Twojego przekazu (156)
    • Złóż sprawozdanie interesariuszom (156)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 12.3. Przykładowe sprawozdanie z karty wyników przekazu (157)
  • wykorzystywanie wyników pomiarów (158)

13. Zaprojektuj swoje materiały (159)

  • Co rozumiem pod pojęciem projektu treści? (160)
  • Priorytetyzacja (161)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 13.1. Szablony priorytetyzacji przekazu (163)
  • Organizacja (164)
    • Mapy strony (164)
    • Systematyka (167)
  • Prezentacja (169)
    • Model rdzenia (170)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 13.2. Instrukcje i arkusze modelu rdzenia (172)
    • Modele treści (176)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 13.3. Arkusz modelu treści (179)
  • Specyfikacje (180)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 13.4. Szablony nakładki i tabeli strony (181)
  • Najlepiej przygotowane plany (183)

V. WCIEL SWOJĄ STRATEGIĘ W ŻYCIE

14. Twórz materiały w oparciu o strategię (187)

  • Role, odpowiedzialność i proces (188)
    • Role i obowiązki (188)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 14.1. Macierz ról i obowiązków (189)
    • proces (191)
  • Narzędzia pozwalające na tworzenie tworzyw (194)
    • Wykaz produkcji tworzyw (194)
    • Przewodnik stylu (195)
    • Listy i formularze danych zwrotnej (197)
  • Do biegu. Gotowi. Pisz! (199)

15. Zarządzaj swym przekazem, planuj go i aktualizuj (201)

  • cykl życia przekazu (202)
  • Uprawnienia (203)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 15.1. Komplet umiejętności stratega zarządzania treścią (204)
    • Rola i odpowiedzialność władz strategicznych (204)
    • Role i obowiązki władz odpowiedzialnych za implementację (205)
  • Aktualizacja (206)
    • Aktualizacja planowa (206)
    • Aktualizacja nieplanowa (207)
  • Planowanie (209)
    • Planowanie artykułu przekazu (209)
    • Planowanie redakcyjne (212)
    • Narzędzie strategii zarządzania treścią 15.2. Szablony kalendarzy redakcyjnych (214)
  • Żegnaj, kolego po fachu (214)

Dodatek: Lista narzędzi (215)

Skorowidz (225)

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Biznes, ekonomia

emodi.pl

Najpopularniejsze kategorie

Najpopularniejsze marki

Zestawienie butów Nike Air Max

Przedstawiamy Wam krótkie zestawienie ciekawych modeli butów Nike Air Max. Pierwsze buty Nike AirMax zadebiutowały w 1987 roku modelem Air Max 1. Ich ...

Pomysł na prezent dla mężczyzny

Z jakiego prezentu ucieszy się mężczyzna? To zależy od wielu czynników, wieku, zainteresowań i na pewno nie wszystkim podoba się to samo. Jednak ...

Modne sportowe zegarki damskie od CASIO

Potrzebujesz zegarek do biegania, na rower? Do sportowego outfitu? Przygotowaliśmy dla Ciebie ciekawych zegarków od CASIO. CASIO ma bardzo duże ...

Jesienne czapki od answear

Kolekcja ciepłych jesiennych czapek od answear w cenie 49,90 Poniżej przedstawiamy ciekawy model w różnych ...

Zestawienie iPhonów dostępnych na rynku listopad 2018

Cześć,   Wiele osób stając przed wyborem nowego telefonu, ma do wyboru trzy opcje. Telefon na systemie Android, iOS, bądź też WindowsPhone. ...

Najpopularniejsze perfumy dla mężczyzn

Dzisiaj przedstawimy Wam listę najpopularniejszych perfum dla mężczyzn wg emodi.pl.   Lista jest jedynie propozycją i inspiracją, cała oferta ...

Jak zmienić czas w zegarku G-SHOCK ?

Posiadacze zegarków CASIO G-SHOCK, często mają problem ze zmianą czasu w swoich zegarkach. Nie jest to ciężka operacja, jednak wymaga chwili ...

Jesienne buty męskie

Jesień nadchodzi wielkimi krokami. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie męskich butów na chłodniejsze pory roku. Po więcej jesiennych butów ...

Jakie buty do biegania wybrać?

Cześć:) Dzisiaj zaprezentujemy Wam buty do biegania. Modne i wygodne.   Co jest ważne przy wyborze butów do biegania? 1. ...

Witamy w emodi.pl

Dzień dobry, Witamy na blogu emodi.pl. Będziemy starali się dostarczyć Ci ciekawe inspiracje ze świata mody, stylizacje oraz porady.   Co ...