Zarzadzanie komunikacja marketingową, Grzegorz Hajduk Komunikacja z otoczeniem rynkowym stała się ważnym obszarem aktywności marketingowej wielu współczesnych przedsiębiorstw. Na jej efekty widoczny wpływ mają działania wykonywane w kooperacji z agencjami, a także innymi firmami świadczącymi usługi marketingowe.
Wraz ze wzrostem liczby podmiotów posługujących się zintegrowanymi kampaniami komunikacyjnymi, coraz bardziej widoczna staje się potrzeba doskonalenia metod zarządzania komunikacją marketingową. Komunikacja marketingowa zależna od grupy docelowej Podjęte w książce rozważania mają na celu wskazanie rozwiązań organizacyjnych i sposobów progresywnania, które umożliwiają przedsiębiorstwom efektywne prowadzenie dialogu z otoczeniem rynkowym.
Ich konsekwencją jest propozycja modelu koncepcyjnego wspierającego cykl wyboru metody zarządzania komunikacją marketingową. Przyjęta w pracy perspektywa analizy i jej obszar skłaniają do podkreślenia jej wartości i oryginalności.
Praca bowiem zasadza się z jednej strony na problemie integracji działań ze sfery komunikacji marketingowej w świetle zmian związanych z rozwojem technice i nowych kanałów komunikacji marketingowej, z drugiej zaś jej przedmiotem jest tematyka relatywnie rzadko pojawiająca się w opracowaniach naukowych, jak i stanowiąca obszar badań.
Formy i metody organizacji działań rynkowych, mimowyróżnia się ich znaczenie dla sukcesu rynkowego, nieczęsto stanowią odrębną i samodzielną sferę badań i analiz. - z recenzji dra hab. Roberta Kozielskiego, prof.
UŁ Monografia dra Grzegorza Hajduka w sposób kompleksowy i pionierski odnosi się do problematyki komunikacji marketingowej. Pracę charakteryzują wysoka dojrzałość naukowa, wartościowe badania empiryczne, a także oryginalne spojrzenie na omawianą tematykę z perspektywy zarządczej.
Powiązanie rozważań związanych z rolą, jaką odrywa współcześnie outsourcing działań marketingowych z renomowanymi koncepcjami teoretycznymi stanowi interesujące podejście integrujące marketing, zarządzanie i teorię organizacji.
Praca jest także udaną synergią ujęcia teoretycznego i użytecznego, przez co jest wartościowa zarówno dla teoretyków, jak i praktyków zarządzania i marketingu. - z recenzji dra hab. Grzegorza Mazurka, prof.
ALK Dr Grzegorz Hajduk – pracownik naukowy w Katedrze Marketingu i Przedsiębiorczości na Uniwersytecie Rzeszowskim. Doświadczenia naukowe i dydaktyczne zdobywał m.in. W trakcie staży i wizyt studyjnych w: California State University w Stanach Zjednoczonych, Istanbul Üniversitesi w Turcji, University of Zaragoza w Hiszpanii.
Jest członkiem Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu, a także Rad Naukowych czasopism: „Transborder Economics” i „Newsline Magazine”. Aktywnie angażuje się we współpracę z otoczeniem biznesowym i instytucjonalnym uczelni, pełniąc funkcję eksperta Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, a także eksperta i konsultanta w organizacjach takich jak: Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, INUP – Podkarpacka Koalicja Startupów, Podkarpacka Przestrzeń Kreatywna KWADRAT, Rzeszów Startup Akcelerator.
Autor ponad 50 artykułów naukowych poświęconych problematyce marketingowej, współautor strategii marketingowych i rozwojowych opracowanych m.in. Dla: Miasta Rzeszów, Klastra Marek Turystycznych Polski Wschodniej, Bydgoskiego Klastra Informatycznego i przedsiębiorstw o zróżnicowanym profilu i skali działania.