Metoda lean startup. wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek marki One press Ocena produktu:

od 35,36 PLN

oszczędzasz do 6%

  • Producent: One press
  • Kategoria: Biznes, ekonomia
  • ISBN: 9788383222189
  • Oprawa: miękka
  • Autor: Eric Ries
  • Wydawnictwo: One Press / Helion
  • Ilość stron: 248
  • Rok wydania: 2017

Bestseller na liście „New York Timesa"

przełomowa metoda autorstwa Erica Riesa pomoże Ci zamienić Twój nowy pomysł biznesowy na zamierzony efekt końcowy, który będzie równocześnie udany, a także trwały. Odszukasz tu progresywne porady i wskazówki związane z zakładaniem własnego startupu i kierowaniem nim. Przez cały czas będziesz uczyć się na autentycznych sukcesach i porażkach innych. To lektura obowiązkowa dla wszelkich przedsiębiorców, którzy są już gotowi, żeby zapoczątkować coś naprawdę obszernego.
Ken Blanchard, współautor książek Jednominutowy menedżer, a także Empowerment.Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników!

Ries pokazuje nam, jak przebijać się poprzez gęstą mgłę niepewności, spowijającą startupy. Opisuje usystematyzowany model działania, formułujepraktyczne i sprawdzone wskazówki. Niewykluczone, że niniejsza książka bardziej sprawnie wspomoże światowy wzrost gospodarczy niżeli jakakolwiek inna książka biznesowa napisana w ostatnich latach.
Tom Eisenmann, profesor zajmujący się przedsiębiorczością, Harvard Business School

Nie znam lepszego podręcznika pozwalającego zmaksymalizować szanse startupu na sukces.
Mitchell Kapor, założyciel Lotus Development Corp.

Znajdujemy się u progu nowego stulecia zarządzania. Przez lata udało nam się wypracować świetne metody zarządzania pokaźnymi firmami, jednak w kwestii startupów i innowacji nadal działamy po omacku. Niniejsza książka stawia pierwsze potężne fundamenty dla przedsiębiorczości w nowych czasach. Wytworzony poprzez autora ruch Lean Startup dąży do tego, abyś mógł stworzyć kolejny hit rynkowy przy pomocy pionierskich narzędzi.

Bez względu na to, czy jesteś przedsiębiorcą z własnym startupem, czy także działasz w strukturach obszernej organizacji, odnajdziesz tu niezwykle ważne wskazówki, które przydadzą Ci się na drodze w nieznane. Poznaj ergonomiczne metody pozwalające unikać błędów w rozwoju produktu, naucz się systematycznie oceniać i interpretować wczesne sygnały płynące z rynku oraz decydować, czy należy wykonać zwrot, czy trwać przy dotychczasowych działaniach. Korzystaj z wiedzy innowatorów, którzy wprowadzili swoje firmy na szczyt, i dołącz do tego szacownego grona.

Eric Ries jest przedsiębiorcą i autorem bloga Startup Lessons Learned. Jest współzałożycielem IMVU, gdzie pełnił ponadto funkcję dyrektora technologicznego. Był to jego trzeci startup. Często przemawia podczas przeróżnych wydarzeń biznesowych, a także doradza wielu startupom, dużym przedsiębiorstwom oraz firmom inwestycyjnym w zakresie strategii biznesowej i strategii rozwoju produktu. Pełni funkcję przedsiębiorcy-rezydenta w Harvard Business School.


Recenzje:

Książka przedstawia świeże podejście do zakładania startupów, ale tak naprawdę przyda się każdemu, kto planuje otwarcie nowej marki, wdrożenie nowego towaru czy usługi. Pokazuje, jak zminimalizować ryzyko błędów, które mogą narazić nas na utratę zainwestowanego kapitału i czasu. Opiera się na założeniu MVP (Minimum Viable Product), stworzeniu wersji produktu o niepokaźnej niezbędnej funkcjonalności, który następnie jest testowany (mierzony) metodą Build–Measure–Learn przy niedużym wysiłku i najkrótszym czasie projektowania. Podręcznik bezpiecznego wdrażania nowych usług i produktów.
Cyfrowi Nomadzi (2017-07-12)


w trakcie naszej przygody z programowaniem zetknęliśmy się z książkami poruszającymi przeróżne tematy. Programowanie, branża IT, biznes, świeże technologie, design, rozwój osobisty, biografie znanych ludzi – było tego naprawdę dużo. Sporo z nich zmieniło sposób w jaki dzisiaj myślimy i podchodzimy do nauki, a także pracy. W cyklu books dzielimy się z wami najlepszymi wg nas tytułami które pomogą wam stać się ulepszonymi programistami i niewątpliwie poszerzą wasze horyzonty.

Co wewnątrz

Omówiony "ruch Lean Startup dążący do tego, abyś mógł stworzyć kolejny hit rynkowy za pomocą pionierskich narzędzi". Brzmi, jak kolejna metoda cud. Założymy drugiego Facebook’a. Tak, przyznam, iż miałem takie przebłyski studiując, a także wkręcając się coraz bardziej w świat startupów i Imagine Cupów. Ostatecznie decyzja padła inna, stworzymy Zintegrowany System Powiadamiania dla Ochotniczych Straży Pożarnych. Co z tego wszystkiego wyszło? Nic. Przepraszam, może nie nic, bo dużo się nauczyliśmy – byłem z tego dumny. Książka trafiła jakiś czas potem w moje ręce i czytam "Problem w tym, iż "uczenie się" jest najstarszą ze wszystkich wymówek, za pomocą których usprawiedliwia się brak wyników. Właśnie na to powołują się menedżerowie, którym nie udało się osiągnąć wyróznionych celów". Duma zmalała, faktycznie nikt z nas menedżerem dobrym nie był. Podejście, które mieliśmy do całego przedsięwzięcia jeszcze, jak się okazało, pozostawia sporo do życzenia.

Jeżeli "hit rynkowy" Cię nie przekonuje to z mojej strony mogę zagwarantować – choćby jeśli ta książka nie sprawi, iż odniesiesz sukces ze swym przedsięwzięciem to co najmniej pomoże Ci nie zmarnować mnóstwa czasu, sił i pieniędzy – a to już coś, dobra baza pod kolejną próbę.

Dajemy plusy za

przedstawienie metod, które są uniwersalne (można z nich korzystać w praktycznie każdym typie inicjatywy)
przytoczenie wielu przykładów prawdziwych przedsięwzięć, a także bogatego doświadczenia autora
brak lania wody
poznajprogramowanie.pl (2017-02-08)


Książka, a raczej opisana w niej koncepcja budowania produktów i biznesów przewróciła moje założenia o świecie do góry nogami. Dziś jest dla mnie jak biblia przedsiębiorcy. Dlaczego? Bo uświadamia, że przedsiębiorca to nie ktoś, kto pisze biznes plany, a badacz terenowy, który kocha robić eksperymenty, testować i ciągle podważać swoje założenia o pomyśle, projekcie, czy biznesie. To ktoś kto uczy się cały czas i po wyciągnięciu wniosków ze swych badań – od razu wdraża je w życie, usprawnia rozwiązanie, ulepsza, uzupełnia i dalej bada, testuje, sprawdza kolejne założenia. Ten iteracyjny sposób pracy stał się dla mnie podstawą wszelkiego co robię na blogu, w social mediach, w produktach rozwojowych i w zasadzie we wszystkim, czego się podejmuję. I przynosi efektowne efekty.
Projectmanagerka.pl (2017-02-01)


Kolejna książka, którą na dniach przeczytałem to Metoda Lean Startup – wykorzystaj postępowe narzędzia i stwórz producenta. Która zdobędzie rynek. Napisana przez Eric Ries. Zwykle książka jest przeznaczona dla tych, co chcą rozwijać marki nie tylko nieduże w fazie rozwoju także te pokaźne. Dlaczego sięgnąłem po tę książkę? Ponieważ blog traktuję jak małą markę. Ponoszę pewne koszta, a także osiągam zyski. Aby móc go rozwijać muszę opanować pewne dziedziny wiedzy, które przyczynią się do wyróżnienia się wśród tysięcy innych blogów. W tym właśnie pomaga ta książka. Autor lekko zmodyfikował filozofię Lean manufacturing pod firmy w początkowej fazie rozwoju. Dlatego wyszukasz tutaj bardzo sporo odwołani do terminologii Lean. Dlatego sięgając po tę książkę zalecam zapoznanie się Lean manufacturing abyś znał takie pojęcia jak 5 WHY, kanban, keizen, genchi genbutsu, just in time, flow, pull, specify value itd. Więc czym jest Lean Startup Lean Startup to świeże spojrzenie na tworzenie nowych innowacyjnych produktów, które kładzie jednoczesny nacisk na szybką iterację i pozyskiwanie opinii klientów, wielką wizję i tak samo wielką ambicję. Autor nawiązuje do wielu użytecznych przykładów z życia i opisuje różne strategie w takich firmach jak IMVU, Dropbox czy Groupon. Z książki dowiesz się jak rozwijać i w jaki sposób czerpać wiedzę by rozwój był trwały. A w tym właśnie ma pomóc Lean. W ramach filozofii Lean wartość definiuje się jako oferowanie korzyści klientowi – wszystko inne jest marnotrawstwem. Z książki bardzo dużo dowiesz się w jaki sposób używać 5 WHY, które działania kredują wartość a które są czystym marnotrawstwem. Co dała mi książka Dzięki przeczytaniu książki już wprowadziłem pierwszą modyfikację do bloga a mianowicie jakiś czas temu zacząłem tworzyć poradnik na temat emerytury w UK i postanowiłem od razu zakomunikować na blogu o tym tak jak startupy tworzą minimalnie satysfakcjonujący towar. Dodatkowo zamierzam w tym roku skoncentrować się na płatnym motorze wzrostu w tych segmentach, na których zarabiam na blogu. Dzięki czemu zyskam obszerniejszy ruch a koszt reklamy powinien zwrócić się właśnie dzięki czemu, że nowych czytelników będę kierował tam, gdzie uzyskuje największy dochód. W książce odnajdziesz dodatkowo mnóstwo danych na temat cyklu uczenia się i jak rozwijać kulturę progresywności. Już któraś osoba wyróżnia jak ważne są szkolenia, nawet w firmie, która dopiero rozwija się. A czy ty wiesz które działania kreują wartość a które stanowią marnotrawstwo w Twoich przedsięwzięciach?
moneygrabbing.co.uk (2017-01-09)


Z moich obserwacji wynika,dużo osób do własnej marki podchodzi na zasadzie stawiania wszystkiego na jedną kartę (opisałem to nieco szerzej w tym wpisie na temat tego jak zakładać własną producenta). Jestem absolutnym przeciwnikiem takiego sposobu myślenia. Bardzo natomiast cenię pomysł jak najszybszej weryfikacji swojego pomysłu na rynku, choćby, gdy znajduje się w stanie dalekim od doskonałości. Zilustruję to na złym i korzystnym przykładzie.

Zły: marzy mi się własny sklep internetowy. Korzystając z faktu, iż mam etat i tym samym moja zdolność kredytowa dla banku jest wysoka, zaciągam kredyt.mieć czas na dla producenta rzucam pracę. Zlecam stworzenie własnej platformy, a resztę pakuje towar i marketing. I zaczynam działać nie sprawdziwszy niczego wcześniej w praktyce.

Sensowniejszy przykład:

Tworzę uproszczony sklep internetowy z minimalną funkcjonalnością, który puszczam w sieć. Z racji tego, iż zachowałem pracę jego obsługą zajmuje się po godzinach. Moim nadrzędnym celem nie jest zarobek, ale zebranie doświadczeń i opinii klientów na podstawie których dokonam zmian, aż do dopracowania projektu.

Książka jest pisana niestety w sposób straszliwie technologiczny. Jej autor opowiada o założenia na przykładzie swych projektów internetowych i lektura wymagała dużego skupienia. Wielu to odrzuci, ale jeśli kogoś zaintrygowała koncepcja zawarta w poniższym filmie to powinien rozważyć zakup.
jakzarabiacpieniadze.com.pl (2015-10-09)


Czy zdarzyło Ci się poświęcić swój czas i pieniądze na stworzenie artykułu lub usługi, których nikt nie chciał nabyć? Jeśli tak, to nie jesteś jedyna. Dużo znanych przedsiębiorców popełniło ten sam błąd. Prowadzenie start-upu nie musi być drogą we mgle. Można się tego nauczyć.

Czego oczekuję od literatury biznesowej?

Dobra książka to taka, która inspiruje mnie do działania, tworzenia map myśli. Powoduje, iż mam ochotę zabrać do ręki flamastry i rozrysować najszczególniejsze treści, żeby podzielić się wrażeniami ze znajomymi. Właśnie takie reakcje wywołała u mnie Metoda Lean Startup.

Już sam autor okazał się inspiratorem. Eric Ries jest postacią wyjątkowo znaną w świecie start-upów. Polecam śledzić jego bloga Startup Lessons Learned www.startuplessonslearned.com, na którym dzieli się swoimi doświadczeniami z prowadzenia start-upów.

Czy warto poświęcić kilka godzin na lekturę Lean Startup?

Jeśli nie chcesz stworzyć produktu, którego nikt nie kupi, to warto.

Nie działaj pochopnie, gdy możesz zastosować postępowe narzędzia, które pozwolą Ci wskazać odpowiedni kierunek i nauczą jak badać produktywność Twoich działań. Eric Ries przestrzega przed marnotrawstwem. Nie poświęcaj cennego czasu na produkowanie dużych partii, które mogą okazać się bezwartościowe dla odbiorcy. Zamiast tego stwórz MVP (minimalnie satysfakcjonujący towar), korzystając przy tym z opinii klientów. Następnie zbadaj jak odbiera go rynek, zmodyfikuj to, co trzeba i znowu zbadaj. Zdobędziesz cenne doświadczenie, które pozwoli Ci stworzyć produkt tak wartościowy dla klienta, iż będzie on skłonny za niego zapłacić.

Jeśli chcesz poznać przykłady opisujące jak start-upy radziły sobie przed i w trakcie użytkowania tej metody, to wiesz co zrobić
Kreatorka Jutra (2015-08-20)


Lean startup można tłumaczyć na trzy sposoby: ‘chude początki’ albo ‘zwrot ku początkowi’ albo ‘niedoskonały nowy towar’. Co precyzyjnie rozumieją osoby posługujące się tym zwrotem nam, Polakom trudno będzie zrozumieć poprzez odmienny kontekst kulturowy. Wszystko zaczęło się w Dolinie Krzemowej, w której domy i garaże posłużyły, jako miejsca powstawania najnowocześniejszych projektów, które mogły zdobyć rzesze klientów (co było nad wyraz rzadkie) lub na twórcy odcisnąć piętno porażki. Tego ostatniego, gorzkiego owocu zakosztował i Eric Ries, który stworzył ze znajomymi kilka startupów, których zakończenie było wielką tragedią. Dopiero IMVU, komunikatora z możliwością kreowana avatara i zawierania znajomości z innymi avatarami (odwołanie do tego typu tworu pojawia się w polskim filmie „Sala samobójców" reż. Jana Komasa). Jego ostateczne przeznaczenie nie od początku było takie jak aktualnie, dlatego nie od razu odniosło sukces. Liczne ulepszenia, wizje, próby nadążenia za tym, co może spodobać się odbiorcom sprawiało, iż kolejny startup chylił się ku upadkowi. Z wielu jego atrybuty zrezygnowano na rzecz kreowania wizerunku przez odbiorcę, co stało się bardzo powszechne we wielu grach.

Eric Ries w „Metodzie Lean Startup" nad wyraz precyzyjnie opisuje prace nad udanym projektem, porównuje z innymi firmami, które odniosły sukces, wskazuje błędy swego wcześniejszego myślenia, lecz nie ma tu gotowych rozwiązań jak powołać startup, który przerodzi się w konkurencyjne przedsiębiorstwo. Nie oszukuje czytelnikami wizjami zarobionych pieniędzy. Startup jest tu z zasady ciężką pracą, ciągłymi wyrzeczeniami i nauką, która może odbywać się w ramach obszernej marki chcącej wprowadzić na rynek nowy artykuł, dla którego muszą znaleźć nabywców przez wyjście naprzeciw ich niezdefiniowanym oczekiwaniom.

Praca nad startupem nie jest przystępna i wymaga ciągłego uczenia się, otwartości na zmiany i gotowości porzucenia projektu, nad którym spędziło się setki godzin. „Startupy nie powstają tylko po to, aby coś produkować, zarabiać pieniądze czy obsługiwać klientów. Powstają po to, aby się uczyć sposobów budowania rentownej producenta". Metoda Lean Startup to zwykle rozciągliwe podejście do produkowanego towaru, żeby był on przydatny, czyli znalazł nabywców. „Mimo że przechwalamy się naszą wydajnością w produkcji wszystkiego, światowa gospodarka nadal odznacza się niesamowitym marnotrawstwem. Jego źródłem nie jest brak produktywnej organizacji pracy, lecz fakt, iż pracujemy nad niewłaściwymi rzeczami – i to na skalę przemysłową. Jak powiedział kiedyś Peter Drucker, ‘Nie ma nic równie bezsensownego jak nad wyraz sprawne robienie tego, czego robić nie należało’".

W książce Erica Riesa można znaleźć niemało wskazówek, które mogą pomóc w uniknięciu błędów. Czy nam się to uda zależy od tego, na ile tworzenie nowego produktu będziemy traktować elastycznie i ciągle się uczyć metod jego poprawiania (nie potrzebnie technicznego). Książkę polecam działającym w inkubatorach przedsiębiorczości, a także wszystkim, którzy chcą powiększyć swoją ofertę.
górowianka (2014-11-17)


Gdzie jednak znaleźć wiedzę niezbędną do tego żeby nauczyć się jak zbudować startup, który odniesie sukces? To czego potrzebuje każdy przedsiębiorca na początku swojej drogi to zbudowanie wydajnie funkcjonującego i rentownego modelu biznesowego.

Jedną z najszczególniej lubianych pozycji wydawniczych wśród startupowców jest książka „Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera" wydana poprzez wydawnictwo Helion. Książka wytwarzana została przez 470 praktyków z 45 krajów i zaprezentowano w niej uniwersalne narzędzie, które w usystematyzowany sposób pozwala na zaprojektowanie modelu biznesowego dla swej działalności.

Inną pozycją wartą uwagi jest książka "Metoda Lean Startup", której autorem jest Eric Ries. Opisana jest w niej metoda, która pozwala maksymalizować szanse na sukces nowopowstałego startupu. Jedną z propozycji autora jest rozpoczęcie działalności z "minimalnie satysfakcjonującym produktem", który nie będzie posiadał wszystkich kluczowych funkcjonalności, jednak umożliwi organizacji uczenie się, a także dostosowywanie artykułu do potrzeb swych klientów.
Moja producent (2014-07-28)


Maciej Oleksy, autor bloga ProductLabs.pl mówi, iż lektura była dla niego olśnieniem. - Jego (Eric’a Ries’a) książka to nie tylko zestaw praktyk,przeważnie manifest – „przestańmy tracić ludzką energię na wytwarzanie produktów, których nikt nie potrzebuje i nie używa" - recenzuje Oleksy na łamach Antyweb. Autor pisze, iż przedsiębiorstwa zapędziły się w strategię jak więcej produkować, pomijając co, dla kogo i kiedy.
mamstartup.pl (2014-04-23)

Książka „Metoda Lean StartUp" to perfekcyjna pozycja dla osób, które w jakiś sposób wiążą się z branżą IT/Web. Co rusz powstają tu świeże narzędzia internetowe, portale społecznościowe – wschodzące gwiazdy sieci. Książka przedstawia startup jako innowację, coś co pojawia się i porusza odbiorców, nie chodzi przecież o stworzenie kolejnego kramu z warzywami, no chyba, że ów kram dostarczałby jedzenie zamawiane tweetami przez drony;)

Opisana metoda LS – jest oparte zmianie nastawienia, które odchodzi od konwencjonalnego myślenia, gdzie to my uznajemy,kupujący coś potrzebują, więc to tworzymy. Książka obfituje tu w liczne przykłady i porównania, pokazując, że najpierw warto zadać sobie kilka podstawowych pytań:

- jakie trudności posiadają kupujący i czy je zauważają?
- czy byli aby skłonni zapłacić za to co proponujemy?
- czy jesteśmy w stanie stworzyć rozwiązanie, które ten problem rozwiąże?

Dla osób zainteresowanych motywem, jest przystępny także niedługi artykuł na bazie książki. Taki kształt powstawania miał FB, który zaczął się od śladowej społeczności studenckiej. Wyprodukowano coś co można nazwać drobnym modelem – serwis do oceniania zdjęć znajomych, gdy ten okazał się popularny poczyniono dalsze kroku ku rozbudowie tego tzw. Modelu podstawowego (MVP). Książka porządkuje sporo sposobów realizacji projektu w głównej mierze progresywnego, startupowego – przedstawia jak krok po kroku przejść od pomysłu, po sprawdzenie go w nieznacznym rozmiarze na użytkownikach, aż po finalny sukces.

Jeśli chodzi o wady książki, niektóre fragmenty są szczerze mówiąc lekko nużące i zbyt rozbudowane, co dodaje książce pewnego patosu i powagi. Publikacja warta przeczytania, nawet jeśli pierwsza lektura albo przeglądnięcie może wydać się dosyć nieprzystępne i siermiężne.
WebSEM.pl (2014-02-11)


Lektura tej pozycji uświadomi wam, jak spore możliwości proponuje umiejętne korzystanie ze startupu.

Czym jest startup, na jakiej zasadzie działa i dlaczego warto zwrócić uwagę na jego rolę w świecie biznesu - na te właśnie pytania stara się odpowiadać Erie Ries, jeden z amerykańskich autorytetów w dziedzinie strategii rozwoju produktu. W swojej książce dzieli się całym mnóstwem wskazówek odnośnie wyboru adekwatnego modelu startupu dla danego rodzaju przedsięwzięcia, decyzji jakie należy podejmować w każdej fazie rozwoju projektu, czy metod, dzięki którym możliwe jest usprawnienie kontroli nad funkcjonowaniem produktu. Najlepszymi przykładami startupów sa takie podmioty jak Facebook, Google czy rodzima Nasza Klasa. Objaśnienia i porady Riesa pomagają zrozumieć mechanizm, odpowiadający za powstawanie podobnych sieciowych gigantów. Upraszczają one też analizę rynku, która jest stanowczo pomocnym narzędziem przy podejmowaniu wszystkich kluczowych decyzji.
magazynt3.pl (2012-12-06)


Spis treści:

O autorze
Wprowadzenie
Geneza modelu Lean Startup
Metoda Lean Startup
Dlaczego startupy ponoszą porażki?
Sposób organizacji materiału
Drugie stulecie zarządzania
Część I Wizja
1 Start
Zarządzanie przedsiębiorcze
Korzenie ruchu Lean Startup
2 Definicje
Kim tak skrupulatnie jest przedsiębiorca?
Skoro jestem przedsiębiorcą, to jak zdefiniować startup?
SnapTax
Lean Startup w siedem tysięcy osób
3 cykl uczenia się
cykl weryfikowanego uczenia się w IMVU
znakomita strategia
Sześć miesięcy do premiery rynkowej
Premiera rynkowa
Rozmowy z klientami
Cała moja praca do kosza
Wartość a marnotrawstwo
Gdzie szukać potwierdzenia?
Śmiałość towarzysząca zeru
Wnioski IMVU i nie tylko
4 Eksperymenty
Od alchemii do nauki
Mierz wysoko, zacznij jednak od znikomych kroków
Chcesz osiągnąć trwałe zmiany? Natychmiast rozpocznij eksperymenty
Podział
Eksperyment jako produkt
Village Laundry Services
Lean Startup w sektorze publicznym?
Część II Kierunek
Od wizji do nadawania kierunku
5 Akt wiary
Strategia jest oparte na założeniach
Wzorce i antywzorce
Nie tylko "we właściwym miejscu we właściwym czasie"
Wartość i wzrost
Genchi genbutsu
W teren!
Projekt i archetyp klienta
Paraliż analityczny
6 Testy
Dlaczego pierwsze wersje artykułu nie muszą być doskonałe
Minimalnie satysfakcjonujący artykuł wideo
Minimalnie satysfakcjonujący artykuł concierge
Nie zwracaj uwagi na osiem osób siedzących za kulisami
Znaczenie projektu i jakości dla MVP
Przeszkody na drodze do zbudowania MVP
Od MVP do księgowości progresywnej
7 Pomiary
W jaki sposób coś tak pozornie nudnego jak księgowość może odmienić Twoje życie?
Model odpowiedzialności, który sprawdza się we wszystkich branżach
Zasady księgowości postępowej trzy cele pośrednie związane z procesem uczenia się
Definiowanie punktu odniesienia
Strojenie motoru wzrostu
Zwrot albo trwanie
Księgowość nowoczesna w IMVU
Doskonalenie produktu za pięć dolarów dziennie
Analiza kohortowa
Optymalizacja a cykl uczenia się
Złudne wskaźniki słowo przestrogi
Wskaźniki poręczne a złudne wskaźniki
Kohorty i testy podziału
Kanban
Diagram pracy kanban z podziałem na etapy
Testowanie hipotez w Grockit
Trzy "P" i ich znaczenie
ergonomiczność
dostępność
przezroczystość
8 Zwrot (albo trwanie)
Księgowość postępowa zezwala na szybsze wykonywanie zwrotów
Długość pasa startowego startupu zależy od tego, ile zwrotów startup może jeszcze wykonać
Zwrot wymaga odwagi
Zebranie w sprawie zwrotu albo trwania
Brak zwrotu
Klasyfikacja zwrotów
Zwrot zbliżający
Zwrot oddalający
Zwrot ku segmentowi klientów
Zwrot ku potrzebom klientów
Zwrot platformowy
Zwrot ku nowej architekturze biznesowej
Zwrot ku wartości
Zwrot ku motorowi wzrostu
Zwrot ku kanałowi
Zwrot techniczny
Zwrot jest hipotezą dotyczącą strategii
Część III Przyspieszenie
Silniki start!
9 Partia
śladowe partie a przedsiębiorczość
znikome partie w IMVU
Wdrażanie ciągłe w innych branżach niż branża programistyczna
znikome partie w praktyce
małe partie w szkolnictwie
Spirala śmierci obszernych partii
Nie pchaj ciągnij
Hipotezy i techniki pull w branży czystych technologii
10 Wzrost
Skąd się bierze wzrost?
Trzy motory wzrostu
Chwytny motor wzrostu
Wirusowy motor wzrostu
Płatny motor wzrostu
Zastrzeżenie
O zestawieniu produktu i rynku decyduje motor wzrostu
Kiedy motor przestaje pracować
11 Adaptacja
Budowanie organizacji adaptującej się
Czy można działać zbyt szybko?
Pięć razy dlaczego
Dokonuj proporcjonalnych inwestycji
samoczynny regulator prędkości
Klątwa pięciu winnych
Od czego zacząć
Spojrzeć (niewygodnej) prawdzie w oczy
Zacznij powoli i skoncentruj się na konkretach
Wyznacz mistrza procesu "Pięć razy dlaczego"
"Pięć razy dlaczego" w praktyce
Nie upychaj wszelkich zaległości w ramach procesu "Pięć razy dlaczego"
Przejście na mniejsze partie
Rok pierwszy osiągnąć porażkę
Rok drugi pamięć mięśniowa
Rok trzeci eksplozja
12 innowacyjność
Jak pielęgnować rewolucyjne innowacje
Rzadkie,stabilne zasoby
Samodzielność i niezależność w pracach rozwojowych
Osobisty interes w wynikach prac
Tworzenie platformy umożliwiającej prowadzenie eksperymentów
Ochrona spółki matki
Racjonalne obawy
Zagrożenia związane z ukrywaniem innowacji
Budowa piaskownicy nowoczesności
Odpowiedzialność zespołów wewnętrznych
Zarządzanie portfelowe
Przedsiębiorca to stanowisko
Wchodzenie w status quo
13 Epilog nie marnuj
Organizacyjne supermoce
głównie system zagrożenia
Pseudonauka związana z rozwojem produktu
Nowy program badawczy
Długoterminowa Giełda Papierów Wartościowych
Podsumowanie
14 Dołącz do nas
Spotkania członków ruchu Lean Startup
Lean Startup wiki
Lean Startup Circle
Konferencja Startup Lessons Learned
Lektura obowiązkowa
Lektura dodatkowa
Pełna krystaliczność
Podziękowania

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Biznes, ekonomia

emodi.pl

Najpopularniejsze kategorie

Najpopularniejsze marki

Zestawienie butów Nike Air Max

Przedstawiamy Wam krótkie zestawienie ciekawych modeli butów Nike Air Max. Pierwsze buty Nike AirMax zadebiutowały w 1987 roku modelem Air Max 1. Ich ...

Pomysł na prezent dla mężczyzny

Z jakiego prezentu ucieszy się mężczyzna? To zależy od wielu czynników, wieku, zainteresowań i na pewno nie wszystkim podoba się to samo. Jednak ...

Modne sportowe zegarki damskie od CASIO

Potrzebujesz zegarek do biegania, na rower? Do sportowego outfitu? Przygotowaliśmy dla Ciebie ciekawych zegarków od CASIO. CASIO ma bardzo duże ...

Jesienne czapki od answear

Kolekcja ciepłych jesiennych czapek od answear w cenie 49,90 Poniżej przedstawiamy ciekawy model w różnych ...

Zestawienie iPhonów dostępnych na rynku listopad 2018

Cześć,   Wiele osób stając przed wyborem nowego telefonu, ma do wyboru trzy opcje. Telefon na systemie Android, iOS, bądź też WindowsPhone. ...

Najpopularniejsze perfumy dla mężczyzn

Dzisiaj przedstawimy Wam listę najpopularniejszych perfum dla mężczyzn wg emodi.pl.   Lista jest jedynie propozycją i inspiracją, cała oferta ...

Jak zmienić czas w zegarku G-SHOCK ?

Posiadacze zegarków CASIO G-SHOCK, często mają problem ze zmianą czasu w swoich zegarkach. Nie jest to ciężka operacja, jednak wymaga chwili ...

Jesienne buty męskie

Jesień nadchodzi wielkimi krokami. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie męskich butów na chłodniejsze pory roku. Po więcej jesiennych butów ...

Jakie buty do biegania wybrać?

Cześć:) Dzisiaj zaprezentujemy Wam buty do biegania. Modne i wygodne.   Co jest ważne przy wyborze butów do biegania? 1. ...

Witamy w emodi.pl

Dzień dobry, Witamy na blogu emodi.pl. Będziemy starali się dostarczyć Ci ciekawe inspiracje ze świata mody, stylizacje oraz porady.   Co ...