"Czy wiesz, jaki jest najkorzystniejszy sposób na stymulowanie rozwoju własnej producenta? Jeśli nie, nadszedł czas, aby poprawić swoją inteligencję wzrostu, tak by móc mądrze podejmować strategiczne decyzje.
Próby odgadnięcia, jaki ruch należy wykonać, żeby poprawić wyniki marki, mogą nas przytłoczyć. A przecież, jak dowiesz się z tej książki, istnieje tylko dziesięć prostych – choć nieraz błędnie pojmowanych – ścieżek rozwoju. Każda dobra strategia wzrostu może być sprowadzona do wyboru właściwej kombinacji i sekwencji owych ścieżek w zależności od aktualnej sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy.
Tiffani Bova pomaga firmom na całym świecie w rozwiązaniu najbardziej dotkliwego problemu: „Jak dalej się rozwijać w obliczu ostrej konkurencji i błyskawicznie zmieniającego się otoczenia biznesowego?”.
teraz zdecydowała się – nawiązując do swego wieloletniego doświadczenia – podzielić się z nami kilkudziesięcioma fascynującymi i dogłębnie przeanalizowanymi studiami przypadku, które świetnie ilustrują szanse i zagrożenia wiążące się z obraniem każdej z dziesięciu ścieżek, to, jak owe ścieżki ze sobą współdziałają oraz jakie zastosowanie znajdują w dzisiejszym świecie biznesu. Dowiesz się, jak:
Red Bull przełamał monopol Coca-Coli i PepsiCo na rynku napojów bezalkoholowych dzięki obraniu ścieżki penetracji bazy klientów, żeby zdobyć punkt zaczepienia w sektorze zwolenników sportu, a następnie przeniknąć do rynku głównego. Marvel przeobraził się z borykającego się z problemami wydawnictwa komiksowego w olbrzyma branży rozrywkowej dzięki obraniu strategii dywersyfikacji klientów i produktów, przenosząc uwagę z komiksów na filmy z bohaterami ze swych komiksów. Starbucks przeszedł kryzys marki, kiedy to przytłoczył swych klientów strategią ekspansji produktowej, a następnie skorygował kurs z przywróconym na stanowisko prezesa Howardem Schulzem u sterów i powrócił na ścieżkę doświadczenia konsumenckiego. Dzięki wnikliwym analizom tych i wielu innych studiów przypadku dowiesz się, dlaczego powielanie strategii, które sprawdziły się u twoich konkurentów, albo poleganie na strategiach, które sprawdziły się u ciebie w przeszłości, może okazać się błędem. Nabranie pewności w rozwijaniu producenta wymaga rozwinięcia w sobie inteligencji wzrostu.
***
Książka Bovy, godna następczyni prac Michaela Portera, to rzadki dar – otwiera nam drzwi do nowych pomysłów i działań. Żadnych spektakularnych słówek, tylko ciężko zdobyta wiedza, która może zainicjować znaczne zmiany w organizacjach drobnych i dużych.
Seth Godin, autor książki To jest marketing!
Wszyscy pragniemy, by nasze firmy korzystnie się rozwijały, ale jak możemy tego dokonać? Na szczęście Tiffani Bova ma odpowiedzi na nasze pytania. W swojej książce pokazuje nam dziesięć ścieżek rozwoju – od stworzenia fascynującego doświadczenia konsumenckiego po niekonwencjonalne rozwiązania. Swoje spostrzeżenia popiera potężnymi danymi i przykładami znakomicie prosperujących przedsiębiorstw. Masz dobór: dalej krocz utartą ścieżką albo podążaj za Tiffani Bovą prosto w przyszłość.
Daniel H. Pink, autor książki Drive. Całkowicie świeże spojrzenie na motywację
***
TIFFANI BOVA
zajmuje się strategiami rozwoju i innowacji w firmie Salesforce. Z jej doradztwa korzystają kupujący na całym świecie. Poprzez ostatnie dwadzieścia lat stała na czele budujących przychody oddziałów w różnych firmach – jednocześnie tych umieszczonych na liście Fortune 500, jak i należących do grupy start-upów. Dziesięć lat pracowała jako wybitny pracownik analityczno-badawczy dla marki Gartner – światowego lidera sektora doradczo-badawczego specjalizującego się w strategicznym wykorzystaniu progresywnych technologii. Jej wnikliwe analizy i spostrzeżenia pomogły zwiększyć udział w rynku i przychody takim firmom jak Microsoft, Cisco, Hewlett-Packard, IBM, Oracle, SAP, AT&T, Dell, Amazon-AWS i wielu innym wiodącym przedsiębiorstwom. W ręku trzymasz pierwszą książkę autorki."